-
Klubbens 50-års jubilæum
Kære medlemmer,
I anledning af klubbens 50-års jubilæum holder vi en reception på jubilæumsdagen d. 03. april 2025, hvor vi sætter fokus på havnens historie.
I samme anledning holder vi senere en stor havnefest, som vi kalder "Havnens Dag" den 14. juni 2025, hvor alle der har interesse i havnen er velkomne 😊På denne dag vil havnen summe af sjove, hyggelige og inspirerende aktiviteter for både børn og voksne. Der vil desuden være live musik, og muligheden for at købe lækker mad og drikke hele dagen.
Programmet bliver offentliggjort løbende, efterhånden som vi nærmer os – så hold godt øje!
Men husk at sætte kryds i kalenderen allerede nu, så du ikke går glip af både receptionen og årets festligste dag på havnen! 😉
Vi glæder os til at se jer!
De bedste hilsner
Havnekontoret, bestyrelsen og aktivitetsudvalget. -
Oprydning på broerne
Kære alle medlemmer
Vi skal i gang med at rydde op på broerne, og sikre at vores redningsstiger er frie. Der må derfor ikke fortøjes til stigerne eller hen over dem, så det forhindrer anvendelse. Hvis stigen sidder yderst uhensigtsmæssigt konkakt havnefogeden for nærmere.
For at undgå faldulykker er det vigtigt, at ledninger lægges på tværs af broen mellem brædderne. Ledningen skal være lang nok til, at ledningen ikke trækkes stram over broen. For at undgå brand, skal ledningen være solidt isoleret og have 3 ledere af mindst 2,5 mm2. Ledninger må ikke forlænges med samlinger på broen.
I den kommende tid vil havnepersonalet desuden markere efterladte genstande og ledninger, som ikke ligger forsvarligt. D. 28. november 2024 vil efterladte genstande blive indsamlet og placeret ved enden af broen, hvor de vil stå til afhentning frem til d. 19. december 2024.
Fra havnereglementets § 15:
”På broerne må ikke anbringes nogen form for udrustning. Cykler og lignende må ikke henstilles på broen, trapper eller i beplantninger.
Fortøjninger skal, når de ikke anvendes, anbringes således, at de ikke er til gene for færdsel på broen.”
Med venlig hilsen
Havnekontoret og Havn og Plads udvalget. -
Julemanden kommer!
Søndag den 8. December 2024 kl. 14.00 skal alle børn i S/K Lynetten være klar til at byde julemanden velkommen!
Han kommer sejlende helt fra Grønland – og han har hele skibet fuldt med gaver til børnene :)Vi beder alle børn om at lave et stykke julepynt, som hænges på træet af kunstneren selv.
Børn og voksne skal sammen med julemanden danse rundt om det store, flot pyntede juletræ til musik fra julemandens orkester. Og så skal vi lege, inden at julemanden deler gaver og store flotte godteposer ud.
Senere på eftermiddagen kommer den verdensberømte tryllekunstner Henrik fra Aarhus for at trylle for børnene.
Al erfaring viser, at forældre og bedsteforældre nyder showet mindst ligeså meget som børnene.
Vi skal have god tid til at finde de rigtige julegaver, så derfor er vi nødt til at have jeres tilmeldinger til kontoret senest den 24. november.
Det gælder antal børn såvel som voksne. Der er kun gaver til børn til og med 15 år.
Tilmelding foregår nu ved at udfylde tilmeldingsblanketten, som I finder i printet version udenfor kontoret eller via linket her:
Tilmelding til Børnejul 2024 (Skal printes ud og scannes ind udfyldt).
Begge kan afleveres i postkassen eller sendes tilDenne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. .
OBS: Julemanden kræver, at I oplyser børnenes navn, alder og køn, så han kan finde de rette gaver til børnene.
Husk at brandvæsnet har fastsat en øvre grænse for hvor mange vi må være. Derfor gælder ” først til mølle ” princippet. Vi modtager ingen tilmeldinger efter den 24. november.
Pris pr. barn 100,00 kr.
Fra klokken 12.30 tilbyder restauranten en julebuffet til 175 kr for voksne, og 85 kr for børn under 12 år.
Af hensyn til restauratøren bedes I ved tilmeldingen oplyse hvor mange, der ønsker at spise med.
Juleudvalget glæder sig til at byde velkommen til årets glade begivenhed i sejlklubbens dejlige klubhus.
Vi håber på et rigtig stort fremmøde.
På gensyn søndag den 8. december klokken 14.00!
Venlig hilsen
Aktivitetsudvalg -
Kom sikkert hjem fra julefrokosterne!
Her er et par råd til, hvad du skal gøre, hvis uheldet alligevel er ude:Hvis du selv falder i havnen, er det vigtigt, at du forsøger at undgå panik og får kontrol over din vejrtrækning. Råb efter hjælp og find noget at holde fast i.
Hvis du ser nogen falde i havnen, skal du ikke hoppe i vandet efter dem. Prøv i stedet at berolige personen, ring 112 og få dem guidet i sikkerhed.
Du kan finde flere gode råd til, hvordan du passer på dig selv og andre til årets julefester på: byoghavn.dk/komsikkerthjem
-
Mastekranen virker igen
Mastekranen kan benyttes igen efter reparation af hydraulik.
Med venlig hilsen
Havnekontoret -
Stander ned 9. november 2024
Kære medlemmer.
Så nærmer vi os tiden hvor at sejl sæsonen går på hæld.
Vi vil derfor gerne invitere jer til Stander Ned den 9 november 2024.
Standeren bliver skudt ind kl 14:50, derefter er der tale og standeren bliver skudt ned.
Vi glæder os til at se jer oppe i Bestikket til en bid mad, noget at drikke og hyggeligt samvær med de andre medlemmer.
Så sæt kryds i kalenderen den 9 november 2024 kl 14:50 :)
Sejler hilsner fra Aktivitetsudvalget.
-
Til månedsliggerne: Husk at få lavet vinterkontrakt!
Kære Sommer/månedsligger
Din månedsligger/sommerkontrakt udløber snart, nærmere her d. 01.oktober 2024.
Det er derfor vigtig, at du kommer forbi havnekontoret i vores åbningstid inden d.01.oktober og får lavet en vinterkontrakt, hvis du ønsker at blive i havnen henover vinteren.
Hvis du ikke er interesseret i at blive her hele vinteren, bedes du sejle ud af havnen inden d.01. oktober, eller begynde at betale gæsteleje fra d.01.oktober 2024.
Husk at medbring en gyldig forsikring på båden + billede af båden, ellers kan vi desværre ikke lave kontrakt med dig.
Vi håber og regner med, at der er plads til alle, der ønsker at blive i vandet henover vinteren 24/25.
Bedste hilsner
Havnekontoret -
Krantider for vinteroptag 2024
Kære medlemmer med fast havneplads
Vi har nu fået det store puslespil til at gå op, og alle der har ønsket det og sendt blanketten ind til os, har nu fået en tid til vinteroptag i krankalenderen.
I kan se tiderne i dokumentet nedenfor (Tiderne kan IKKE ændres, da puslespillet så ikke længere vil gå op):Læs mere: Krantider for vinteroptag 2024
-
Havbundsundersøgelse 2024
-
Udlejning af både i havnen
Kære medlemmer
Vi er fornyligt blevet bekendt med, at op til flere medlemmer, har lejet deres båd ud på Airbnb og andre udlejningsplatforme.
I følge havnereglementet § 6 stk. 3, er dette strengt forbudt her i S/K Lynetten:"Havnepladsen må ikke anvendes af fartøjer, der benyttes til erhvervsbetonet fiskeri og jagt, eller som benyttes i andet erhvervsmæssigt øjemed, herunder til udlejning."
Konsekvensen af at udleje og derved ikke overholde havnereglementets fastsatte regler er i følge havnereglementets § 16, øjeblikkelig bortvisning fra klubben:"Medlemmer, der ikke efterlever havnereglementet, kan bortvises fra klubben, jf. klubbens vedtægter § 6, stk. 3."
Ved bortvisning menes her, at du udmeldes af klubben og skal fjerne din båd omgående.
Bare en lille kærlig reminder, så vi ikke behøver at udmelde flere af vores medlemmer :)
Bedste hilsner
Havnekontoret