-
Pligtarbejdere og frivillige søges til "Havnens dag"
Kære medlemmer
I forbindelse med "Havnens dag" i anledning af klubbens 50-års jubilæum d. 14. juni, søger vi både frivillige og pligtarbejdere til følgende opgaver på dagen:
P-vagter:
P-vagter ved port (2 personer ad gangen mellem kl. 9-20)
P-vagter ved D og B pladsen (2 ad gangen mellem kl. 9-18)
Vagt ved hoppeborg (1 ad gangen mellem kl. 09-18)
"Bartendere" til ølboder:
Ølbod ved Vestersøhus: (2 bartendere ad gangen mellem 9-18)
Ølbod i festteltet: (3 bartendere af gangen mellem 9-00 midnat)
Vi tænker at dele det op i 3 timers-vagter, men man er også meget velkommen til at tage to eller flere vagter på dagen :)
Så hvis du er interesseret i at bidrage og være en del af Lynetten-fællesskabet, så skriv meget gerne tilDenne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og meld dig på nogle vagter :)Bedste hilsner
Havnekontoret -
Benzinstanderen virker igen!
Kære medlemmer
Benzinstanderen er oppe at køre igen!
Der kan dog stadig ikke printes bonner ud. Dette vil blive fikset hurtigst muligt. Hamac er informeret.
Bedste hilsner
Havnekontoret
-
Brændstofstander virker igen
Betalingsstander har fået nyt display og det er igen muligt at tanke. Der er dog problemer med print af kvittering, som vil blive udbedret snarest.
-
Cykler på havnen
Kære medlemmer
Vi har nu mærkeret alle cykler på havnen med røde eller orange mærker, for sikre os, at de ikke er forladte.
Så husk at tage mærket af din cykel, hvis du gerne vil beholde den ;)
Venlig hilsen
Havnekontoret -
Registrering af støjniveau på havnen
Kære medlemmer,
Der er blevet placeret en betonklods på østmolen ved søredningen, hvor der er monteret en lydfølsom måler. Denne måler skal registrere støjniveauet fra byggeriet på Margreteholmen.
Vi forventer, at måleren bliver fjernet igen inden udgangen af januar.
Med venlig hilsen,
Havnekontoret -
Gæstekort er midlertidigt fjernet fra automaten
Kære medlemmer
Det vil midlertidigt ikke længere være muligt at trække et gæstekort i automaten.
Man skal i stedet komme ind forbi kontoret i åbningstiden og få et af kontorpersonalet.
Vi åbner op for at trække gæstekort i automaten til foråret, når sejlersæsonen går igang igen.
De bedste hilsner
Havnekontoret -
Lukker for vandet!
Kære medlemmer
Vi holder vandhanerne åbne lidt endnu, hvis vejrudsigten holder, og det ikke bliver koldere :)
Men omkring d. 28-29. november kan vi ikke trække den længere, så her lukker vi for vandet udenfor, indtil varmere vejr endnu engang melder sin ankomst.
Bedste hilsner
Havnekontoret -
Klubbens 50-års jubilæum
Kære medlemmer,
I anledning af klubbens 50-års jubilæum holder vi en reception på jubilæumsdagen d. 03. april 2025, hvor vi sætter fokus på havnens historie.
I samme anledning holder vi senere en stor havnefest, som vi kalder "Havnens Dag" den 14. juni 2025, hvor alle der har interesse i havnen er velkomne 😊På denne dag vil havnen summe af sjove, hyggelige og inspirerende aktiviteter for både børn og voksne. Der vil desuden være live musik, og muligheden for at købe lækker mad og drikke hele dagen.
Programmet bliver offentliggjort løbende, efterhånden som vi nærmer os – så hold godt øje!
Men husk at sætte kryds i kalenderen allerede nu, så du ikke går glip af både receptionen og årets festligste dag på havnen! 😉
Vi glæder os til at se jer!
De bedste hilsner
Havnekontoret, bestyrelsen og aktivitetsudvalget. -
Oprydning på broerne
Kære alle medlemmer
Vi skal i gang med at rydde op på broerne, og sikre at vores redningsstiger er frie. Der må derfor ikke fortøjes til stigerne eller hen over dem, så det forhindrer anvendelse. Hvis stigen sidder yderst uhensigtsmæssigt konkakt havnefogeden for nærmere.
For at undgå faldulykker er det vigtigt, at ledninger lægges på tværs af broen mellem brædderne. Ledningen skal være lang nok til, at ledningen ikke trækkes stram over broen. For at undgå brand, anbefales det at ledningen er solidt isoleret, og har 3 ledere af mindst 2,5 mm2, medmindre forbruget kun er moderat til f.eks opladning af batterier, her kan 3 ledere af mindst 1,5 mm2 også gå an. Derudover må ledninger må ikke forlænges med samlinger på broen.
I den kommende tid vil havnepersonalet desuden markere efterladte genstande og ledninger, som ikke ligger forsvarligt. D. 28. november 2024 vil efterladte genstande blive indsamlet og placeret ved enden af broen, hvor de vil stå til afhentning frem til d. 19. december 2024.
Fra havnereglementets § 15:
”På broerne må ikke anbringes nogen form for udrustning. Cykler og lignende må ikke henstilles på broen, trapper eller i beplantninger.
Fortøjninger skal, når de ikke anvendes, anbringes således, at de ikke er til gene for færdsel på broen.”
Med venlig hilsen
Havnekontoret og Havn og Plads udvalget. -
Mastekranen virker igen
Mastekranen kan benyttes igen efter reparation af hydraulik.
Med venlig hilsen
Havnekontoret -
Stander ned 9. november 2024
Kære medlemmer.
Så nærmer vi os tiden hvor at sejl sæsonen går på hæld.
Vi vil derfor gerne invitere jer til Stander Ned den 9 november 2024.
Standeren bliver skudt ind kl 14:50, derefter er der tale og standeren bliver skudt ned.
Vi glæder os til at se jer oppe i Bestikket til en bid mad, noget at drikke og hyggeligt samvær med de andre medlemmer.
Så sæt kryds i kalenderen den 9 november 2024 kl 14:50 :)
Sejler hilsner fra Aktivitetsudvalget.
-
Til månedsliggerne: Husk at få lavet vinterkontrakt!
Kære Sommer/månedsligger
Din månedsligger/sommerkontrakt udløber snart, nærmere her d. 01.oktober 2024.
Det er derfor vigtig, at du kommer forbi havnekontoret i vores åbningstid inden d.01.oktober og får lavet en vinterkontrakt, hvis du ønsker at blive i havnen henover vinteren.
Hvis du ikke er interesseret i at blive her hele vinteren, bedes du sejle ud af havnen inden d.01. oktober, eller begynde at betale gæsteleje fra d.01.oktober 2024.
Husk at medbring en gyldig forsikring på båden + billede af båden, ellers kan vi desværre ikke lave kontrakt med dig.
Vi håber og regner med, at der er plads til alle, der ønsker at blive i vandet henover vinteren 24/25.
Bedste hilsner
Havnekontoret -
Krantider for vinteroptag 2024
Kære medlemmer med fast havneplads
Vi har nu fået det store puslespil til at gå op, og alle der har ønsket det og sendt blanketten ind til os, har nu fået en tid til vinteroptag i krankalenderen.
I kan se tiderne i dokumentet nedenfor (Tiderne kan IKKE ændres, da puslespillet så ikke længere vil gå op):Læs mere: Krantider for vinteroptag 2024
-
Havbundsundersøgelse 2024
-
Udlejning af både i havnen
Kære medlemmer
Vi er fornyligt blevet bekendt med, at op til flere medlemmer, har lejet deres båd ud på Airbnb og andre udlejningsplatforme.
I følge havnereglementet § 6 stk. 3, er dette strengt forbudt her i S/K Lynetten:"Havnepladsen må ikke anvendes af fartøjer, der benyttes til erhvervsbetonet fiskeri og jagt, eller som benyttes i andet erhvervsmæssigt øjemed, herunder til udlejning."
Konsekvensen af at udleje og derved ikke overholde havnereglementets fastsatte regler er i følge havnereglementets § 16, øjeblikkelig bortvisning fra klubben:"Medlemmer, der ikke efterlever havnereglementet, kan bortvises fra klubben, jf. klubbens vedtægter § 6, stk. 3."
Ved bortvisning menes her, at du udmeldes af klubben og skal fjerne din båd omgående.
Bare en lille kærlig reminder, så vi ikke behøver at udmelde flere af vores medlemmer :)
Bedste hilsner
Havnekontoret