Der sker hele tiden forandringer og forhandlinger
VI MELDER DATOER UD NĂ R VI VED NOGET KONKRET
FÞlg arbejdet og fÄ nyheder pÄ www.lynetten.dk og er du i tvivl skriv en mail til
TIDSPLANEN
VI VED DET IKKE - ENDNU
At anlÊgge en dÊmning og en bro er et stor projekt. Tidsrammen skrider hele tiden. Som det fremgÄr af tegningerne nedenfor skal der rammes pÊle i.
Udenfor havnen er der en rĂŠkke orange afmĂŠrkninger -kugler,- de skitserer hvor broen skal etableres.
Per Aarsleff som skal stÄ for byggeriet, skal benytte en stÞrer bÄd til arbejdet end fÞrst antaget. Den bÄd skal frigÞres til arbejdet og derfor kender vi ikke tidspunkterne.
BÄden krÊver plads.
Vi er i tĂŠt dialog med By og Havn omkring dette.
Der er usikkerhed omkring, hvordan bÄden skal placeres for at kunne etablere stÞtten til broen.
Perioden forÄret 2022
Der vil blive tale om periodevis lukning af ind og udsejlingsmuligheder pĂ„ grund af sikkerhed â vores sikkerhed â i forĂ„ret og vi har tilkendegivet, at vores tidsmargen er omkring 20 marts / 1. april da det ellers pĂ„virker os for meget.
Vi har yderligere fremsat Ăžnske om nĂždpladser til de der sejler meget i den givne periode. Dette vil blive i en anden havn. Det undersĂžges aktuelt og vi forventer svar primo marts 2022.
Perioden august/ primo september
Der er tale om periodevis lukning i op til max 14 dage samlet over tid.
Lukningen skal benyttes til at fÄ broen pÄ plads, afprÞve broen teknisk og test af ind og udsejling m.v.
Hver gang vi udfordres i Är dvs. i 2022,- prÞver vi i bestyrelsen og udvalg pÄ bedst mulig mÄde at finde lÞsninger for de medlemmer, som sejler aktivt udenfor sejlsÊsonen.
NÄr vi starter sejlsÊsonen 2023 skulle bro, anduvningspladser pÄ begge sider, afmÊrkninger m.v. vÊre pÄ plads.
Billede 1: Broens gennemsejlingshÞjde bliver pÄ 4,5 meter. Der etableres vÊrn pÄ broen m.v.
Billede 2: Der bliver flydebroer der placeres i bassinet fĂžr og efter broen. Disse er ikke landfaste, se eksempel nedenfor.
Billede 3: Viser hvorledes anduvningen ser ud fra begge sider.