Der sker hele tiden forandringer og forhandlinger
VI MELDER DATOER UD NÅR VI VED NOGET KONKRET
Følg arbejdet og få nyheder på www.lynetten.dk og er du i tvivl skriv en mail til
TIDSPLANEN
VI VED DET IKKE - ENDNU
At anlægge en dæmning og en bro er et stor projekt. Tidsrammen skrider hele tiden. Som det fremgår af tegningerne nedenfor skal der rammes pæle i.
Udenfor havnen er der en række orange afmærkninger -kugler,- de skitserer hvor broen skal etableres.
Per Aarsleff som skal stå for byggeriet, skal benytte en stører båd til arbejdet end først antaget. Den båd skal frigøres til arbejdet og derfor kender vi ikke tidspunkterne.
Båden kræver plads.
Vi er i tæt dialog med By og Havn omkring dette.
Der er usikkerhed omkring, hvordan båden skal placeres for at kunne etablere støtten til broen.
Perioden foråret 2022
Der vil blive tale om periodevis lukning af ind og udsejlingsmuligheder på grund af sikkerhed – vores sikkerhed – i foråret og vi har tilkendegivet, at vores tidsmargen er omkring 20 marts / 1. april da det ellers påvirker os for meget.
Vi har yderligere fremsat ønske om nødpladser til de der sejler meget i den givne periode. Dette vil blive i en anden havn. Det undersøges aktuelt og vi forventer svar primo marts 2022.
Perioden august/ primo september
Der er tale om periodevis lukning i op til max 14 dage samlet over tid.
Lukningen skal benyttes til at få broen på plads, afprøve broen teknisk og test af ind og udsejling m.v.
Hver gang vi udfordres i år dvs. i 2022,- prøver vi i bestyrelsen og udvalg på bedst mulig måde at finde løsninger for de medlemmer, som sejler aktivt udenfor sejlsæsonen.
Når vi starter sejlsæsonen 2023 skulle bro, anduvningspladser på begge sider, afmærkninger m.v. være på plads.
Billede 1: Broens gennemsejlingshøjde bliver på 4,5 meter. Der etableres værn på broen m.v.
Billede 2: Der bliver flydebroer der placeres i bassinet før og efter broen. Disse er ikke landfaste, se eksempel nedenfor.
Billede 3: Viser hvorledes anduvningen ser ud fra begge sider.